Viktorija Sinicaitė

Šiuo sunkmečiu, kuriame dabar paskendusi Lietuva, turbūt mažumą domina tokios frazės kaip „socialinė atsakomybė“, „pirkėjų pasitikėjimas“, „etiška bendrovė“ ir t. t. Konferencijoje „Green Inc.“, kuri skirta socialinės atsakomybės temai aptarti, R. Juodkienė, prekybos tinklo RIMI atstovė spaudai pristatė projektus, kuriuose dalyvauja RIMI. Projektai turėtų pateisinti šias skambias frazes.

R. Juodkienė daugiausia kalbėjo apie RIMI tiekėjus, atsakingus už produktus, kuriais prekiauja prekybos tinklas RIMI. RIMI atstovė spaudai teigė, kad tiekėjai turi būti atsirenkami pagal tiekiamo produkto kokybę ir kainą, tačiau šiandien kur kas svarbiau tampa iš kokios šalies tiekėjas yra ir kokį vardą, reputaciją, patirtį jis turi. Nuo šių kriterijų priklauso ir prekės ženklo vardas, kuris naudojasi vieno ar kito tiekėjo paslaugomis. Jei tiekėjas atlieka savo darbą nekokybiškai, tuomet jis „sutepa“ ir prekės ženklą. Tačiau jei visi prekybos tinklai laikytųsi R. Juodkienės išvardintų tiekėjų atrankos principų, išsispręstų daugelis problemų, su kuriomis susiduria pirkėjai, įsigiję nekokybišką prekę.

Su atstovės spaudai minėtais tiekėjų atrankos principais (kilmės šalis, kokybė) susijęs projektas „Landscape“, kurį pristatė pranešėja. Pagrindinis projekto tikslas yra išsiaiškinti tiekėjus, jų darbo kokybę, pagrindinius principus. Šis projektas prekybos tinklui RIMI padeda atsirinkti tiekėjus, kruopščiau žiūrėti į tiekiamus produktus.

R. Juodkienė kalbėjo ir apie sertifikatus, kurių yra reikalaujama iš tiekėjų, nes tai kokybės garantas. Tačiau dabar įmonėms bankrutuojant, kai viena po kitos duris užveria smulkiųjų verslininkų parduotuvės, maitinimo įstaigos, ar tai yra aktualus klausimas bendrovėms – sertifikatų įsigijimas, kai šiandien joms gresia didesnė problema – bankrotas.

Šiandien dauguma pirkėjų renkasi pigesnes, su akcija prekes. Jų pagrindinis tikslas yra sutaupyti. Dėl šios priežasties R. Juodkienės minėta socialinė atsakomybė ir RIMI darbo principai: etika, pagarba ir pasitikėjimas darbuotojais ir pirkėjais gali kirstis su realybe. Aišku, šie principai svarbūs ir jų turėtų laikytis visi prekybos tinklai, tačiau ar šiandien pirkėjui nėra svarbiau sutaupyti, o ne domėtis RIMI tiekėjų sertifikatais?

Patiko (0)

Rodyk draugams