Žydruosiuose ekranuose, radijo stotyse, spaudoje, draugų kompanijoje pagaliau galime išgirsti pozityvių, su krizės sąvoka susijusių žinių. Šviesesnė ateitis finansiniu požiūriu artėja, tačiau krizė - socialinės atsakomybės laiko mašina, grąžinusi Lietuvą į laikus, kai klestėjo nelegalus darbas, atlyginimai, o įmonės bet kokiais būdais siekė naudos sau.

 

         Dabar lietuviams sunku suvokti gerų darbų tikslus, visur įžvelgiame piktus kėslus. Bet gerų pavyzdžių yra, tik kiekvienam prasmingam tikslui darosi vis sunkiau skintis kelią per žmonių abejingumą, o retkarčiais netgi skeptiškumą.

 

         Balandžio 23 dieną ISM vadybos ir ekonomikos universitete vyko Įmonių socialinės atsakomybės konferencija - „Green Inc”, kurioje viena iš savo veiklą pristatančių bendrovių buvo „RIMI” parduotuvių tinklas. Jo atstovė spaudai Rasa Juodkienė  ne kartą minėjo ekonominės krizės faktorių, prastos situacijos privalumus ir trūkumus darbdaviui ir darbuotojui, prekybos tinklams bei pirkėjui.

 

"Krizės metu geriausia mokytis duoti"

         „Manau, kad daugiausia už pusmečio mes pamatysim tikrąją darbo rinkos situaciją, - prognozavo R. Juodkienė. - Šiandien žmonės, ateidami darbintis, sako: „Viskas tvarkoj, neturite darbo, bet aš sutinku su mažesniu atlyginimu, galite man neužtikrinti socialinių garantijų, man nereikia legalaus atlyginimo”, taigi grįžtame į tai, ką jau po truputėlį buvome pamiršę”.

 

         Dalia Juodkienė konferencijos metu pasakojo, jog pelno nesiekiančią socialiai atsakingą įmonių veiklą  visuomenė supranta kaip labdarą, o dar dažniau - kaip pasipelnymo šaltinį. „Prieš porą metų „Rimi Lietuva” pradėjo kryptingai įdarbinti neįgaliuosius. Pirmiausia žurnalistai, visuomenė, tiekėjai klausė, kodėl tai darome. Sakydavo, kad mums nieko švento nebėra - trūksta darbuotojų, tai sugalvojome šiuos žmones dar išnaudoti. Ilgai galvojau ne tik kaip pasiteisinti, bet netgi kaip save apginti, nors apie jokį neįgaliųjų išnaudojimą nėjo kalba”, - sakė atstovė spaudai.

 

 Didžiausiose pasaulio kompanijose rūpinimasis socialine atsakomybe tampa prestižu, tačiau šiuo požiūriu Lietuva kol kas smarkiai atsilieka. Kai ekonominė situacija nėra džiuginanti, kiekvienas iš mūsų bando sutaupyti. Tik ne visada tinkamais būdais… Yra daug priežasčių ir priemonių būti geresniems sau ir aplinkiniams, juk duoti, pasak R. Juodkienės, nėra brangu, o krizės metu geriausia mokytis tai daryti.

 

Justina Bezaraitė

Patiko (0)

Rodyk draugams