Monika Balckutė

„Ar žali?“ , primena Šekspyro „Būti ar nebūti?“

T. Vaišvilos klausimas: „Ar žali?“ , primena Šekspyro „Būti ar nebūti?“

 

 

Balandžio 23 dieną Vilniuje, ISM vadybos ir ekonomikos universitete studentų organizacijos „AIESEC” pastangomis buvo surengta „Įmonių socialinės atsakomybės savaitę” vainikavusi konferencija „Green Inc.” . Žaliąja tema kalbėjo ir bendrovės „Palink”, valdančios „Iki”, „Ikiukas” bei „Cento” parduotuvių tinklą komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila.

Visiškai žalias smegenų plovimas arba „Greenwashing”

„Nusprendžiau papasakoti, kaip gražiai atrodyti, bet iš tikrųjų tokiais nebūti,” - taip T. Vaišvila pradėjo savo seminarą. Anot jo, „mes kiekvieną dieną girdime: „nebūsi žalias, nebūsi madingas”, todėl rinkodaros specialistams vis svarbiau vartotojams parodyti, kokia žalia jų įmonė yra ar bent sėkmingai apsimesti tokia esant. Būtent toks yra „greenwashingo” tikslas. „Greenwashing” pasireiškia kaip ekologiškos tematikos naudojimas nebūtinai ekologiškoms paslaugoms teikti. Šią sąvoką T. Vaišvila gausiai iliustravo pavyzdžiais. Vienas jų - aviakompanijos reklama, kurioje nupiešiamas lėktuvėlis, iš kurio išmetamųjų vamzdžių skrenda pakalnutės, taip siekiant potencialiam pirkėjui sudaryti lėktuvo, kaip labai ekologiškos transporto priemonės, įspūdį.
Koks žalumo laipsnis?

T. Vaišvila savo atstovaujamos bendrovės veiklą vertina kritiškai: „Mes manom, kad esam žali, tikrai ne žaliausi” ir pateikė, kokias būdais siekiama ekologijos:
• „Darom 2009” aplinkos tvarkymo akcijos rėmimas.
• Bendrovėje vykstantis šiukšlių rūšiavimas.
• Mažiau triukšmingų, mažiau teršiančių orą automobilių naudojimas.
• Logistikos centro įrengimas naudojant daug brangiau kainuojantį nei įprastinis šildymo būdą: amoniakinės sistemos.
• Kompiuterizuotų kasų įdiegimas - perpus mažiau popieriaus čekiams, nes viskas išsaugoma elektroniniu pavidalu.
• Lemputėmis iš vidaus apšviečiamų stendų pakeitimas iš išorės prožektoriais apšviečiamais stendais (sunaudojama mažiau elektros, nebereikia tiek daug greitai besibaigiančių lempučių).
• Ekologiškų akcijų rengimas su moksleiviais.

Utopija nepasiekiama

T. Vaišvila: „Neįmanoma ir net nelogiška galvoti, kad mes gyvensime ekologiškame pasaulyje.” Šį savo teiginį jis argumentuoja dabartine situacija:
• „Ekologija rūpi 70% visų lietuvių, bet tik 3% realiai ką nors daro ekologijos srityje.”
• 70% žmonių sako, kad jiems įdomu, jie pirktų ekologiškus produktus, bet perka tik 0.07%.
Tad, regis, ekologiško rytojaus dar teks palaukti.

Patiko (0)

Rodyk draugams