Monika Lauciūtė

Seminaro vedėjas Tomas Vaišvila

Balandžio 23 dieną Vadybos ir ekonomikos universitete ISM vyko įmonių socialinės atsakomybės konferencija „Green Inc. “. 

Konferencijos metu Tomas Vaišvila - UAB „Palink”, valdančios prekybos tinklus „IKI”, „Ikiukas” ir „Cento”, komunikacijos direktorius - susirinkusiems vedė seminarą apie įmonių socialinę atsakomybę. Jo metu T. Vaišvila   bandė atsakyti į klausimus: „Kur prasideda „žalioji” įmonių socialinė atsakomybė? Kodėl ji neretai tampa tik rinkodara ar „žaliuoju plovimu”?”.

Patogu manipuliuoti

Pranešėjas pateikė pavyzdžių, kaip įmonės manipuliuoja ekologijos idėja: pardavinėja ekologiškus maisto produktus, elektros lemputes, automobilius, bet niekas nežino, kiek jie yra ekologiški. „Ekologiškas automobilis gal ir neteršia oro taip, kaip tai daro paprastas, tačiau jo gamybos procese į aplinką išskiriama tiek teršalų, kad santykis susilygina. Žmogus, važinėjantis ekologišku automobiliu, galvoja, kad saugo aplinką, tačiau gamtai vien nuo tokio jo galvojimo nėra geriau”.

T. Vaišvila pastebėjo, kad pasitaiko atvejų, kuomet įmonės neekologiškus produktus bando parduoti vietoj ekologiškų: paprasčiausiai atitinkamą gaminį įpakavus į ekologiško produkto pakuotę: „Tai, daroma sąmoningai, nes įmonės žino, kad pakuotė yra viena labiausiai pasiteisinusių rinkodaros veiksmų”.

Skirtingos sampratos

Socialinės apklausos rodo, kad net 70 proc. Lietuvos gyventojų rūpinasi gamtos apsauga. T. Vaišvila džiaugėsi, kad kasmet rengiama aplinkos tvarkymo akcija „Darom” sulaukia vis daugiau savanorių padėti.

„Deja, įmonės ekologijos svarbą bei smapratą suvokia kiek kitaip nei žmonės. Ekologijos tema žmonių suvokimas yra siauras ir labai praktiškas. Tai parodė socialiniai tyrimai.” - teigė pranešėjas. Tomas Vaišvila pateikė IKI „Žaliojo maišelio” pavyzdį: „Būdamas „draugiškas aplinkai”, tačiau kainuojantis kur kas brangiau už įprastinį plastikinį maišelį, žmonių nesudomino”. 

Nepelninga, bet naudinga

UAB „Palink” komunikacijos direktoriaus nuomone, daugeliui iš mūsų ekologija svarbi tiek, kiek ji artima ekologiškai produkcijai bei kiek leidžia sutaupyti. Žmonėms labiau rūpi pigesnės ekologiškos lemputės, o ne globalinio atšilimo grėsmė. Todėl įmonės, rengiančios konferencijas ar organizuojančios projektus globaliomis temomis dažnai pralošia.

„Noriu pabrėžti du dalykus, kuriuos gali susikurti ar prarasti bet kuri įmonė - tai įvaizdis, kuriamas rinkodaros, ir įmonės reputacija, pasiekiama socialinės atsakomybės iniciatyva. Būtent siekdamos pastarųjų dalykų įmonės neretai kuria padalinius, prisidengdamos „žaliųjų” organizacijomis, jų rekomendacijomis, kurios vėliau pasirodo klaidingos”

Akcijos - atrakcijos

„Prekybos tinklas IKI nuolat organizuoja įvairias ekologines akcijas, nes supranta, kad ekologijos problema visąlaik gyva. Skatindama ekologišką gyvenimo būdą IKI bendradarbiavo ir rengė įvairius projektus kartu su MTV, M-1, tačiau, akcijos nesulaukė didelio žiniasklaidos dėmesio.” - guodėsi T. Vaišvila.

 „Šiandien yra naivu tikėti, kad vien vartodami ekologiškus produktus visi gyvensime ekologiškame pasaulyje.” Tačiau kiekvienas pagal išgales privalo prisidėti prie gamtos apsaugos.

Patiko (0)

Rodyk draugams