Karolina Liukaitytė

 

   AIESEC Vilnius surengė konferenciją „GREEN INC.”, kurioje pristatė Lietuvos ir pasaulio socialiai atsakingo verslo praktikos pavyzdžius. Kaip viena iš socialiai atsakingų, prisistatė Rimi Lietuva, kuriai atstovavo Rasa Juodkienė, atstovė ryšiams su visuomene.

      Rimi Lietuva atstovė pristatė koncerno vykdomas socialinę veiklą ir tikslus krizės kontekste. „Krizė- geriausias laikas duoti” , - pranešimo temą pristatė Rimi atstovė. Skamba išties paradoksaliai, nes didžiausiai daliai visuomenės krizė asocijuojasi su taupymu. R. Juodkienė patikino, kad davimo nereikia suvokti kaip labdaros, jos manymu duoti nėra brangu, socialinės atsakomybės projektai didžiulių lėšų nereikalauja.

               Iškalbingi faktai

 Socialinę atsakomybę pranešėja susiejo ne tiek su labdara, kiek su atsakomybe už save ir kitus.   Rimi vykdomą politika buvo iliustruota keliais sukrečiančiais faktais iš Rimi Lietuva valdančio koncerno ICA  patirties- sužinojusi apie prekių gamybos ypatybes, ICA kelių tiekėjų atsisakė. Koncernas atsisakė toliau prekiauti ančių plunksnų užklotais, sužinojusi, kad vienam užklotui pasiūti 75 paukščių, kurių didžioji dalis yra nupešami dar gyvi. „ Du šimtai aštuoniolika milijonų vaikų yra išnaudojami kaip pigi darbo jėga” .  ICA atsisakė prekiauti plastikinėmis kėdėmis, radusi jo gamyklą Kinijoje, kur pagrindinė darbo jėga buvo vaikai. Svarbu būti atsakingam ne tik už savo veiklą, savo produktus, bet ir žinoti, koks prekės kelias iki prekybos centro, kas yra tiekėjai ir kokiomis sąlygomis produktai pateikiami rinkai.

                Svarbiausia- kokybė

     R. Juodienė prabilo apie parduodamo maisto kokybę. Daugeliui pirkėjų patrauklios akcijos, kai pigiau parduodami besibaigiančio galiojimo produktai. Rimi atsisakė tokių akcijų. Pabrėždama riziką, valgant tokius produktus, Rimi  parodo savo atsakomybę klientų atžvilgiu. Maisto kokybei pabrėžti pranešėja pasitelkė iškalbingus faktus: „Penki tūkstančiai amerikiečių praeitais metais mirė apsinuodiję maistu, septyniasdešimt šeši milijonai išgijo ” . R.Juodienė akcentavo prekybą tik kokybiškais produktais kaip vieną socialinės atsakomybės aspektų. Rimi paskutiniu metu ypač sugriežtino produktų kokybės kontrolę. Nors šis procesas koncernui labai sklandus nebuvo- Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) Lietuvos rinkoje balandžio mėnesį Rimi uždraudė realizuoti 20,2 tonos „Gloster” veislės obuolių, kuriuose pesticido chlorbufamo likučiai 3 kartus viršijo didžiausią leistiną normą . Siunta buvo atvežta iš Lenkijos ir išplatinta UAB „Rimi Lietuva” prekybos centruose. Analogiškų nesklandumų neretai iškyla ir kitiems prekybos centrams Lietuvoje. Paprašyta pakomentuoti, kodėl iškyla tokios nekokybiškų produktų problemos ir kas šioje situacijoje turėtų būti atsakingas už rinkoje realizuojamą produktą, Rimi atstovė konstatavo, kad tai yra tiekėjų atsakomybė: „Tai yra sistemos problema. Tiekėjai turi užtikrinti įvežamos prekės kokybę, jie turi pateikti visus sertifikatus. Šiuo atveju pirkėjai galėjo grąžinti produktą į parduotuvę. Visas atvežtas kiekis buvo grąžintas tiekėjui” . Praktika rodo, kad sertifikatai ne visada garantuoja tai, kad produktas yra saugus. Ar įmanoma tikrinti visus įvežamus produktus? Rasa Juodkienė užtikrino, kad fiziškai tai yra neįmanoma: „Neįmanoma patikrinti visų produktų, už tai atsakingas tiekėjas. Mes bendradarbiaujame su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba, bet negalime patikrinti visų produktų, todėl darome atsitiktinius tyrimus” .  Vis dėlto, būti socialiai atsakingu nėra lengva ir reikalingi ilgi metai patirties ir reformų.

                  Mūsų teisė žinoti

 Kitas svarbus rodiklis- pirkėjų teisė žinoti, ką jie perka. Būtent  Rimi pirmoji susirūpino pažymėti GMO- genetiškai modifikuotus produktus. Tokia akcija sulaukė tiekėjų pasipiktinimo. Toks faktas kelia abejonių dėl mūsų perkamų produktų kokybės ir daryti prielaidas apie pažeidžiamą visuomenės interesą žinoti, nors pirkėjų aktyvumas, siekinat  sužinoti, ką perkame, pasak D. Juodienės, tik didėja.

                 Svarbu suteikti ne labdarą, o darbą

   Kitas socialinio atsakingumo aspektas- darbo, pažeidžiamoms socialinėms grupėms, - nepilnamečiams ir neįgaliesiems, suteikimas. Rimi koncernas, nors ir nesusilaukdamas visuomenės pritarimo, ėmėsi vykdyti šią akciją. Toks pavyzdys parodo, kad svarbu ne labdara, bet galimybė užsidirbti pačiam, nepažeidžiant asmens orumo. „Teisintis mums nereikia, mes tiesiog darom, dirbam” ,- teigė Rimi atstovė.

Patiko (0)

Rodyk draugams